برگزاری دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان هرمزگان

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان صبح امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان صبح امروز به ریاست مهندس محمد مرودی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی ، مدیران کل عضو ستاد و نمایندگان دستگاهها  ، نهادها و انجمن های جانبازان و معلولین استان در حوزه معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار گردید.

در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به موضوعات متعددی درباره مناسب سازی اماکن ، فضاها و تردد و حمل و نقل برای افراد دارای معلولیت و با نیازهای ویژه پرداخته شد.
مناسب سازی ناوگان حمل و نقل شهری برای افراد دارای معلولیت بویژه دانش آموزان و دسترس پذیر کردن مسیرهای منتهی به مدارس بر اساس موضوع ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از موضوعات مطرح شده در این نشست بود .

در ادامه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری در این خصوص و پیرو اجرای مصوبات قبلی ستاد از اضافه شدن دو دستگاه ون از ابتدای مهرماه و یک اتوبوس ویژه حمل و نقل
و جابجایی افراد توانیاب بویژه دانش آموزان در پایان مهرماه به حمل و نقل شهری خبر داد.
مهندس مرودی معاون هماهنگی امور عمرانی استان هرمزگان در این نشست بر مناسب سازی و رفع نواقص دسترس پذیری معابر برای تردد جانبازان و افراد دارای معلولیت  ، احداث ایستگاههای حمل و نقل جدید در مناطق مختلف شهرداری و بازدیدهای میدانی مستمر از پروژه های جدید شهری جهت نظارت بر رعایت ضوابط و استانداردهای مناسب سازی تاکید کرد.

مهندس مرودی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در آگاهی و رعایت حقوق افراد دارای معلولیت و بهبود نگرشها در هموار نمودن و زمینه سازی برای ایجاد فرصت برابر برای حضور آنان در جامعه با استناد به ماده ۷ آیین نامه اجرایی بر وظایف صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد و بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید و موضوع آموزش و فرهنگ سازی را از مهمترین مسایل رفع موانع دسترسی دانست.

کد خبر 116427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد